Salesforce 連携ができない ( Issue about unable to integrate with Salesforce )
Incident Report for MiiTel
Resolved
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。
2024年 11月 15日(金) 14:55 頃 ~ 2024年 11月 16日(土) 0:22 頃、Salesforce のサービス障害の影響により、Salesforce と連携できない問題が発生いたしました。
現在は解消し、通常通りご利用いただけます。
なお、発生時間帯の通話は、Salesforce 連絡先の取得および活動履歴の登録がされません。(自動的な登録はされません)
ご不便をおかけし誠に申し訳ございませんでした。

■発生日時:
2024年 11月 15日(金) 14:55 頃 ~ 2024年 11月 16日(土) 0:22 頃

■サービス名:
MiiTel Analytics, MiiTel Phone for Salesforce

■事象:
・Salesforce と連絡先の連携ができない
・Salesforce 活動履歴が登録できない
・MiiTel Phone for Salesforce を利用できない

■補足:
・発生時間帯の通話は、 Salesforce 連絡先の取得および活動履歴の登録がされません。
そのため、以下にてご対応くださいますようお願いいたします。
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・連絡先連携
MiiTel Analytics より、手動で連絡先の再取得を行ってください。

https://support.miitel.com/hc/ja/articles/38352964556569

・活動履歴連携
MiiTel Analytics より、手動登録を行ってください。
その際、Salesforce 活動履歴手動登録実行前に、お客様環境で RPA (Robotic Process Automation) などの別プロセス実行が、 Salesforce 活動履歴登録をトリガーとしていないか、実行されても問題ないかなど確認してください。

https://support.miitel.com/hc/ja/articles/38352975742105

・会議履歴連携
MiiTel で再登録の機能がございませんため、恐れ入りますが、
会議履歴に保存された録画の内容で、Salesforce の行動 (活動) を追加登録してください。
----------------------
・Salesforce 連携ができなかった期間に発生したエラーログは、外部連携エラーログ画面より確認できます。

https://support.miitel.com/hc/ja/articles/38354531955097

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.com/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20241115」

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From around 14:55 on Friday, November 15, 2024 to 0:22 on Saturday, November 15, 2024, we experienced an issue with an failure of Salesforce integration due to a Salesforce service outage.
The issue has now been resolved, and you can use the service as usual.
Please note that calls made during the incident will not be registered in Salesforce activity history. (They will not be automatically registered after the issue is resolved.)
We sincerely apologize for any inconvenience caused.

■ Date and time of occurrence:
From around 14:55 on Friday, November 15, 2024 to 0:22 on Saturday, November 15, 2024,

■ Affected services:
MiiTel Analytics, MiiTel Phone for Salesforce

■ Details:
・Unable to integrate contacts with Salesforce
・Unable to register Salesforce activity history
・Unable to use MiiTel Phone for Salesforce

■ Note:
・Calls made during the incident period will not be registered in Salesforce activity history.
Therefore, please take the following actions:
-------------
・Contacts
Please retrieve the contacts again.

https://support.miitel.com/hc/en-us/articles/38352964556569

・Call history
Please manually create MiiTel activity history.
Before manually registering Salesforce activity history, please check if there are any separate processes such as RPA (Robotic Process Automation) in your environment
that might be triggered by Salesforce activity history registration, or if it's okay for such processes to run.

https://support.miitel.com/hc/en-us/articles/38352975742105

・Meeting history
Please manually create MiiTel activity history.

-------------
・Please note that you can check errors during this Salesforce integration failure from the third-party integration error log screen.

https://support.miitel.com/hc/en-us/articles/38352975742105

■ For inquiries regarding this incident:
Please contact MiiTel Support (https://support.miitel.com/hc/en-us/requests/new) with the following information:
・Subject: "Status 20241115"
Posted Nov 16, 2024 - 08:47 JST
Investigating
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2024年 11月 15日(金) 現在、Salesforce のサービス障害の影響により、Salesforce と連携できない問題が発生しています。
ご不便をおかけし誠に申し訳ございません。

■サービス名:
MiiTel Analytics, MiiTel Phone for Salesforce

■事象:
・Salesforce と連絡先の連携ができない
・Salesforce 活動履歴が登録できない
・MiiTel Phone for Salesforce を利用できない
など

■補足
MiiTel Phone for Salesforce をご利用のお客様は、以下 MiiTel Phone を利用してください。

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・MiiTel Phone Web (MiiTel Analytics 画面右上の電話マークをクリックして起動)
https://support.miitel.com/hc/ja/articles/38352778271641

・MiiTel Phone Chrome Extension (Web ブラウザー上部アドレスバー右横の MiiTel アイコンをクリックし起動する)
https://support.miitel.com/hc/ja/articles/38352771244569

・MiiTel Phone Desktop (PCにインストールしている MiiTel Phone)
hhttps://support.miitel.com/hc/ja/articles/38352722988569
----------------------

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.com/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20241115」

-----------
Now, we are experiencing issues that prevent the integration with Salesforce due to a Salesforce service outage.

■ Affected Services:
MiiTel Analytics, MiiTel Phone for Salesforce

■ Symptoms:
・Unable to synchronize contacts with Salesforce
・Unable to register Salesforce activity history
・Unable to use MiiTel Phone for Salesforce
etc.

■ Note:
For customers using MiiTel Phone for Salesforce, please use the following MiiTel Phone instead.
----------------------
・MiiTel Phone Web
・MiiTel Phone Chrome Extension
・MiiTel Phone Desktop
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Posted Nov 15, 2024 - 17:12 JST
This incident affected: MiiTel Phone and MiiTel Analytics.