MiTel Phone のステータスが「読み込み中」になる場合がある (Trouble with MiTel Phone status is "loading")
Incident Report for MiiTel
Resolved
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2023年 12月 5日(火) 9:45 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 9:50 頃
2023年 12月 5日(火) 10:07 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 11:43 頃
一部のお客様で MiTel Phone のステータスが「読み込み中」のままとなる事象が発生しました。
現在、通常通りご利用いただけることを確認し、モニタリングを終了しました。
この度はご迷惑をおかけし、誠に申し訳ございませんでした。

■ 発生日時:
2023年 12月 5日(火) 9:45 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 9:50 頃
2023年 12月 5日(火) 10:07 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 11:43 頃

■ サービス名:
・MiiTel Phone
・MiiTel Call Center

■症状:
・一部のお客様で MiTel Phone のステータスが「読み込み中」のままとなる事象が発生

■原因:
・突発的な接続数増加による負荷上昇でキャッシュサーバーのリソースが枯渇し、エラー率が通常より上昇
・アプリケーション内部のリトライの仕組みにより、さらに接続数が増加
・これによりリソース増強が追い付かず解消までに時間を要した

■対応:
以下を実施し、エラー率、レスポンスタイムが通常のレベルに戻ったことを確認
・キャッシュサーバーのスケールアップとスケールアウトによりリソースを確保
・アプリケーションサーバーのスケールアウトによりリソースを確保
・応答不能となっていたアプリケーションサーバーを再起動

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20231205」
--------
We’d like to inform you that as of Dec 5, 2023 (Tue) 9:45 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 9:50 AM JST , and Dec 5, 2023 (Tue) 10:07 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 11:43 AM (JST), some users were experiencing an issue where the status of their MiTel Phone is “loading”.
We have now confirmed that you can use the service as usual and have ended monitoring.
We apologize for any inconvenience this may cause.

■ Date and time:
Dec 5, 2023 (Tue) 9:45 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 9:50 AM JST
Dec 5, 2023 (Tue) 10:07 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 11:43 AM JST

■ Affected services:
・MiiTel Phone
・MiiTel Call Center

■Details:
・Some users are experiencing an issue where the status of their MiTel Phone is “loading”.

■Causes:
・The cache server's resources are exhausted due to an increase in load due to a sudden increase in the number of connections, and the error rate is higher than usual.
・The number of connections further increases due to the retry mechanism inside the application.
・As a result, resources could not be increased and it took time to resolve the issue.
Posted Dec 05, 2023 - 16:21 JST
Monitoring
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2023年 12月 5日(火) 9:45 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 9:50 頃
2023年 12月 5日(火) 10:07 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 11:43 頃
一部のお客様で MiTel Phone のステータスが「読み込み中」のままとなる事象が発生しました。
現在は解消し、通常通りご利用いただけます。
この度はご迷惑をおかけし、誠に申し訳ございませんでした。

なお、モニタリングは継続しています。
原因は調査中です。

■ 発生日時:
2023年 12月 5日(火) 9:45 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 9:50 頃
2023年 12月 5日(火) 10:07 頃 ~ 2023年 12月 5日(火) 11:43 頃

■ サービス名:
・MiiTel Phone
・MiiTel Call Center

■症状:
・一部のお客様で MiTel Phone のステータスが「読み込み中」のままとなる事象が発生

■原因:
・調査中

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20231205」
--------
We’d like to inform you that as of Dec 5, 2023 (Tue) 9:45 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 9:50 AM JST , and Dec 5, 2023 (Tue) 10:07 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 11:43 AM (JST), some users were experiencing an issue where the status of their MiTel Phone is “loading”.
The issue has now been resolved and you can use it as usual.
Monitoring is continuing.
The cause is under investigation.

■ Date and time:
Dec 5, 2023 (Tue) 9:45 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 9:50 AM JST
Dec 5, 2023 (Tue) 10:07 AM - Dec 5, 2023 (Tue) 11:43 AM JST

■ Affected services:
・MiiTel Phone
・MiiTel Call Center

■Details:
・Some users are experiencing an issue where the status of their MiTel Phone is “loading”.

■Causes:
・Under investigation
Posted Dec 05, 2023 - 12:07 JST
Update
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2023年 12月 5日(火) 現在 一部のお客様で MiTel Phone のステータスが「読み込み中」となる事象が発生しております。
なお、MiiTel Phone による発着信は可能ですが、問題がある場合は MiTel Phone のリロードをお試しください。
現在、原因を調査中です。
ご不便をおかけし誠に申し訳ございません。

■ サービス名:
・MiiTel Phone
・MiiTel Call Center

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20231205」

We’d like to inform you that as of Dec 5, 2023 (Tue), some user are experiencing an issue where the status of their MiTel Phone is "loading".
Please note that you can make and receive calls using MiiTel Phone, but if you have any problems, please try reloading MiiTel Phone.
Currently, we are investigating this issue.
We apologize for any inconvenience caused.

■ Date and time:
・Dec 5, 2023 (Tue)

■ Affected services:
・MiiTel Phone
・MiiTel Call Center
Posted Dec 05, 2023 - 10:47 JST
Investigating
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2023年 12月 5日(火) 現在 一部のお客様で MiTel Phone のステータスが「読み込み中」となり、着信ができない場合があります。
現在、原因を調査中です。
ご不便をおかけし誠に申し訳ございません。

■ サービス名:
・MiiTel Phone
・MiiTel Call Center

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20231205」
Posted Dec 05, 2023 - 10:26 JST
This incident affected: MiiTel Phone.