MiiTel サービスにアクセスしにくい (Trouble with accessing MiiTel service)
Incident Report for MiiTel
Resolved
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2023年 12月 18日(月) 15:24 頃 ~ 2023年 12月 18日(月) 15:33 頃
MiiTel サービスにアクセスしにくい事象が発生しました。
現在、通常通りご利用いただけることを確認し、モニタリングを終了しました。
この度はご迷惑をおかけし、誠に申し訳ございませんでした。

■ 発生日時:
2023年 12月 18日(月) 15:24 頃 ~ 2023年 12月 18日(月) 15:33 頃

■ サービス名:
・MiiTel Analytics
・MiiTel Meetings
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile
・MiiTel Call Center
・MiiTel Admin

■事象:
・上記 MiiTel サービスへアクセスしにくい事象が発生

■原因:
・お客様への影響のないメンテナンス作業を実施
・オペレーションミスにより影響のある変更が含まれていたため

■対応:
・変更箇所を修正

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20231218」

-----------
We’d like to inform you that as of Dec 18 2023 (Mon) 3:24 - 3:33 PM JST, users were experiencing difficulties accessing the MiiTel services.
This issue has been resolved, and normal service has been resumed.
We now confirm that you can use the service as usual and have ended monitoring.
We apologize for any inconvenience this may cause.

■ Date and time:
During Dec 18 2023 (Mon) 3:24 - 3:33 PM JST

■ Affected services:
・MiiTel Analytics
・MiiTel Meetings
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile
・MiiTel Call Center
・MiiTel Admin

■Details:
・Users were experiencing difficulties accessing the MiiTel services above.

■Causes:
・Perform maintenance work that does not affect customers.
・Contained changes that were affected by an operational error.

■Countermeasures:
・Corrected the changes
Posted Dec 18, 2023 - 17:06 JST
Monitoring
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2023年 12月 18日(月) 15:24 頃 ~ 2023年 12月 18日(月) 15:33 頃
一部のお客様で MiiTel サービスにアクセスしにくい事象が発生しました。
現在は解消し、通常通りご利用いただけます。
ご迷惑をおかけし誠に申し訳ございませんでした。

なお、モニタリングは継続しています。
原因は調査中です。

■ 発生日時:
2023年 12月 18日(月) 15:24 頃 ~ 2023年 12月 18日(月) 15:33 頃

■ サービス名:
・MiiTel Analytics
・MiiTel Meetings
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile
・MiiTel Call Center
・MiiTel Admin

■症状:
・一部のお客様で上記 MiiTel サービスへアクセスしにくい事象が発生

■原因:
・調査中

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20231218」


--------
During Dec 18 2023 (Mon) 3:24 - 3:33 PM JST, some users were experiencing difficulties accessing the MiiTel services.
This issue has been resolved, and normal service has been resumed.
We apologize for any inconvenience caused.

■ Date and time:
・Dec 18 2023 (Mon) 3:24 - 3:33 PM JST

■ Affected services:
・MiiTel Analytics
・MiiTel Meetings
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile
・MiiTel Call Center
・MiiTel Admin

■Details:
・Some users were experiencing difficulties accessing the MiiTel services above.

■Causes:
・Under investigation
Posted Dec 18, 2023 - 15:40 JST
Investigating
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2023年 12月 18日(月) 現在 一部のお客様で MiiTel サービスにアクセスしにくい状態が発生しております。
現在、原因を調査中です。
ご不便をおかけし誠に申し訳ございません。

■ 発生日時:
・2023年 12月 18日(月) 現在

■ サービス名:
・MiiTel Analytics
・MiiTel Meetings
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile
・MiiTel Call Center
・MiiTel Admin

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20231218」

-----------
We’d like to inform you that as of Dec 18 2023 (Mon), some users are experiencing difficulties accessing the MiiTel services.
Currently, we are investigating this issue.
We apologize for any inconvenience caused.

■ Date and time:
・From Dec 18 2023 (Mon)

■ Affected services:
・MiiTel Analytics
・MiiTel Meetings
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile
・MiiTel Call Center
・MiiTel Admin
Posted Dec 18, 2023 - 15:33 JST
This incident affected: MiiTel Phone, MiiTel Analytics, MiiTel Phone Mobile, and MiiTel Meetings.