MiiTel Phone で発着信できないことがある (Can't make or receive phone calls)
Incident Report for MiiTel
Resolved
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2024 年 2 月 20 日 (火) 9:36 頃 ~ 2024 年 2 月 20 日 (火) 9:45 頃
一部のお客様で MiiTel Phone での発着信ができない事象が発生しました。
現在、通常通りご利用いただけることを確認し、モニタリングを終了しました。
この度はご迷惑をおかけし、誠に申し訳ございませんでした。

■ 発生日時:
・2024 年 2 月 20 日 9:36 頃 ~ 2024 年 2 月 20 日 9:45 頃

■ サービス名:
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile

■症状:
・一部のお客様で MiiTel Phone での発着信ができない事象が発生

■原因:
・弊社サービス運用環境のクラウドサービス側で発生した障害の影響

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20240220」

-----------
We’d like to inform you that as of Feb 20 2024 (Tue) 9:36 - 9:45 JST, some users were experiencing difficulties in making and receiving phone calls by MiiTel Phone.
We now confirm that you can use the service as usual and have ended monitoring.
We apologize for any inconvenience this may cause.

■ Date and time:
During Feb 20 2024 (Tue) 9:36 - 9:45 PM JST

■ Affected services:
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile

■Details:
・Difficulties in making and receiving phone calls by MiiTel Phone.

■Cause:
・Due to a failure that occurred on the cloud service side of our service operation environment.
Posted Feb 20, 2024 - 13:43 JST
Update
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2024 年 2 月 20 日 9:36 頃 ~ 9:45 頃 一部のお客様で MiiTel Phone での発着信ができない状態が発生しておりました。
現在は、通常通りご利用いただけます。
引き続き、モニタリングを継続しております。
ご不便をおかけし誠に申し訳ございませんでした。

■ 発生日時:
・2024 年 2 月 20 日 9:36 頃 ~ 9:45 頃

■ サービス名:
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile

■症状:
・一部のお客様で MiiTel Phone での発着信ができない事象が発生

■原因:
・弊社サービス運用環境のクラウドサービス側で発生した障害の影響

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20240220」

--------
During 2/20/2024 9:36 - 2/20/2024 9:45 (JST), some users were experiencing difficulties in making and receiving phone calls by MiiTel Phone.
Currently, we are investigating this issue.
Normal service is has been resumed.


■ Date and time:
2/20/2024 9:36 - 2/20/2024 9:45 (JST)

■ Affected services:
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile

■Details:
・Difficulties in making and receiving phone calls by MiiTel Phone.

■Cause:
・Due to a failure that occurred on the cloud service side of our service operation environment
Posted Feb 20, 2024 - 10:22 JST
Monitoring
いつも MiiTel をご利用いただきありがとうございます。

2024 年 2 月 20 日 9:36 頃 ~ 9:45 頃 一部のお客様で MiiTel Phone での発着信ができない状態が発生しておりました。
現在は、通常通りご利用いただけます。
引き続き、モニタリングを継続し、原因を調査中です。

■ 発生日時:
・2024 年 2 月 20 日 9:36 頃 ~ 9:45 頃

■ サービス名:
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile

■症状:
・一部のお客様で MiiTel Phone での発着信ができない事象が発生

■原因:
・調査中

■本事象に関するお問合せ:
MiiTel サポート( https://support.miitel.jp/hc/ja/requests/new ) より以下記載いただき、お問い合わせください。
・件名: 「Status 20240220」

--------
During 2/20/2024 9:36 - 2/20/2024 9:45 (JST), some users were experiencing difficulties in making and receiving phone calls by MiiTel Phone.
Currently, we are investigating this issue.
Normal service is has been resumed.


■ Date and time:
2/20/2024 9:36 - 2/20/2024 9:45 (JST)

■ Affected services:
・MiiTel Phone
・MiiTel Phone Mobile

■Details:
・Difficulties in making and receiving phone calls by MiiTel Phone.
Posted Feb 20, 2024 - 10:04 JST
This incident affected: MiiTel Phone and MiiTel Phone Mobile.